woensdag 24 juni 2026

Dollard

Rond 8.30u rijden Johan en ik met een volgeladen auto richting noorden, met als doel de Dollard. We hebben voor morgen een fotohut gehuurd en maken er voor ons uitstapje een paar dagen van. Het lijkt wel of we twee weken weggaan in plaats van een paar dagen.Maar goed, alleen al aan apparatuur hebben we Johan's kofferbak nodig. Het is een snikhete dag, de airco in de auto maakt het draaglijk. Na een koffiepauze bij een tankstation rijden we naar Termunterzijl. Langs het pad vanaf het bezoekerscentrum zien we al verschillende vogels, de kneu en de rietzanger laten zich het best fotograferen. Op de zandplaat achter het kijkscherm liggen zeker 40 zeehonden en verderop wel 60. Boven een grote plas duiken visdieven naar prooi. We lopen terug richting bezoekerscentrum en ineens kruist een wezel ons pad. We hebben er in dit hoge noorden nog maar twee uur opzitten en de 'oogst' is nu al prachtig. Om 12.00u kunnen we in onze B&B. Het is een half uur rijden. Een grijze duif kiest net voor de rijdende auto het luchtruim. Verrek nee, het is een grauwe kiekendief, een eersteling voor mij. Het huisje is perfect. We blijven een paar uur binnen vanwege de warmte en gaan later op de dag, nadat we de foto's hebben bewerkt, weer op pad.

bezoekerscentrum Dollard

grauwe kiekendief

kneu

kneu

rietzanger

rietzanger

rietzanger

rietzanger

roodborsttapuit

visdief

visdief

wezel

wezel

wezel

zeehonden

zeehonden

Het is warm, heel warm (foto door John)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties