dinsdag 24 januari 2023

Wandelen Reggedal (bij Enter)

De wekker roept me uit een diepe slaap. Het is nog helemaal donker. O ja, het rolluik is nog naar beneden.  Het ochtendlicht neemt toe naarmate het rolluik omhoog gaat. 7.20u, Johan en Joke staan om 8.15u voor de deur. Ook zij houden, net als wij, van betrouwbare afspraken. De auto wordt geparkeerd aan de rand van Rectum. Je weet niet waar dat ligt? Vlakbij Wierden, een stukje verder dan Almelo. De wandelroute staat op het navigatiesysteem dat Johan en ik beiden hebben. Johan vertelt me dat de wandeling bij zonlicht heel fraai is. Hij probeert me te waarschuwen voor een teleurstelling, omdat de zon zich nu niet laat zien. Was niet nodig. Ook bij het weer van vandaag, grijs en vrij koud, is de wandeling buitengewoon mooi. Als we bij de Enterse Zomp aankomen, worden we vriendelijk ontvangen. We bekijken in de loods het vakwerk van ambachtslieden. Met een mengeling van Twentse nuchterheid en gepaste trots toont een timmerman op leeftijd de zomp in aanbouw. Op leeftijd? Ja, net als wij.

Ik heb geen foto's van de zomp, wel van andere onderwerpen die we tegenkomen op de wandeling.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties