woensdag 26 april 2023

't Genseler, retentiegebied

Even kijken of er nog wat leuks te zien is bij de vijver. Ik ben nog maar net de Amstelstraat uit of ik zie al een paar boomkruipers. Ze zijn niet bont gekleurd, toch maken ze op mij altijd indruk. De kromme spitse snavel doet wat denken aan een hechtnaald. In de jonge bomen zit een zwartkop. Op de foto is de kruin goed te zien, een prachtig punkkapsel. Niet dat ik de foto bewust op deze wijze heb genomen, deze zangvogel weigert een mooiere pose voor mij aan te nemen. De tuinfluiter had ik op 't Genseler nog niet eerder gezien. Ligt waarschijnlijk meer aan mij dan aan de tuinfluiter. Het valt me op dat er veel zwaluwen laag over het water scheren. De muggen en andere insecten vliegen dus laag. Enkele zwaluwen rusten uit in de rietkraag.

boomkruiper

boomkruiper

zwartkop

tuinfluiter

boerenzwaluwen


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties