zaterdag 29 april 2023

Retentiegebied 't Genseler

Vandaag gaan de koeien van de boerderij naast de vijver voor het eerst naar buiten. Het is feest. De reiger kijkt goedkeurend toe. In de hoogspanningsmast zit een torenvalk. Deze heeft belangstelling voor de duiven die rondvliegen. De vink, fitis en zwartkop zitten verscholen in de bomen. Aan de rand van het water rusten aalscholvers uit. Restanten van het broedkleed zijn zichtbaar. Als Nancy en ik weer richting huis gaan, valt mijn oog op een grote kei of helm. Hee, het is een geelwangschildpad. Deze moerasschildpad is waarschijnlijk gedumpt. Triest. Bij een goede terrariumverzorging kunnen ze 30 tot 40 jaar oud worden. Maar liever laten leven in hun natuurlijke habitat, een gematigd tot subtropisch klimaat (centrale en zuidelijke staten van de V.S.). Als ik rond 18.30u nog even kijk, het 'golden hour' is perfect voor fotografie, zie ik weinig meer dan een witte kwikstaart. Maar goed, deze poseert wel mooi.

koeien voor het eerst weer naar buiten

reiger

torenvalk

vink

fitis

zwartkop

aalschovers

geelwangschildpad

witte kwikstaart




1 opmerking:

  1. Hoi Peter, wat maak jij fantastische foto's. Ik geniet hier elke keer weer van. Ga lekker door, zodat er nog velen volgen😀👍

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties