vrijdag 29 september 2023

Visarend, Woolde

Met Nancy wandel ik door Twickel. Ik kom twee groene spechten tegen. Die zet ik graag op de foto. Wat stom dat ik mijn camera eens een keer niet bij me heb. We gaan ook nog even door naar het water waar we de visarend een paar dagen geleden hebben gezien. Een korte scan van de omgeving is voldoende om door te wandelen, geen visarend vandaag. Thuisgekomen raadt Nancy me aan om toch even op de fiets te stappen en terug te gaan naar Woolde. Ik kom een enthousiaste vogelaar tegen die er al uren zit. Hij heeft de visarend verscheidene keren kunnen bewonderen. Ik neem nu ook de tijd, ondanks de regen die het zicht grijs maakt en mijn kleren doornat. Geduld wordt beloond. De visarend komt enkele keren en duikt ook twee keer naar een prooi, waarvan er een succesvol is. De foto's zijn niet fantastisch, maar ik vind ze sfeervol.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties