donderdag 7 september 2023

Zuid-Limburg

Een paar dagen met fietsvrienden in Zuid-Limburg is een traditie van jaren. Niet 'fietsvrienden' al te letterlijk nemen, nu mijn racefiets al een tijdje aan de wilgen hangt. Twee anderen fietsen, ondanks de gevorderde leeftijd, de kasseien nog uit de straat. Wat ik doe? Voornamelijk wandelen en genieten van de schitterende streek rond Noorbeek. Op de wandelingen doen we ook Belgiƫ aan. De Voerstreek ligt erbij alsof er in tientallen jaren niets veranderd is aan de schoonheid. Ja, proper is het ook. Ik maak niet veel foto's. Nancy wijst me op een grote roofvogel. Na enig analyseren kom ik uit op een wespendief (honey buzzard geeft ook de Merlin-app aan). Een kleine karekiet had ik niet verwacht te zien in dit landschap. Zowel Obsidentify als Merlin proberen me te overtuigen. Zou deze dan onderweg naar het zuiden aan het foerageren zijn? Of is het toch een tjiftjaf? Over de laatste soort twijfel ik niet. Duidelijk spreeuwen, die zich overigens gedragen als zwaluwen op een draad.

wespendief

kleine karekiet (of toch een tjiftjaf?)

spreeuwen


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties