maandag 1 mei 2023

Een dag in het bos

Om 5.45u sta ik op. Ik haal Johan op en we rijden naar een bosgebied in de buurt van Goor. Everard komt vanuit Almelo en treffen we in de hut. We zijn uren geconcentreerd aan het observeren en fotograferen. De grote bonte specht laat zich het meest zien. Maar ook de middelste bonte specht, die buitengewoon fraai is met zijn rode pet. De boomklever laat zich van zijn mooiste kant zien. Daarnaast nog een bont gevederd gezelschap. En ook de bosmuis en de eekhoorn laten zich zien. Het moeilijkst voor mij is het maken van een selectie uit de grote hoeveelheid foto's voor deze blog. Hieronder mijn keuze.

Grote bonte specht





Bosmuis
 

Eekhoorn



Boomklever




Middelste bonte specht



Glanskop


Vink


Merel


Koolmees


Tjiftjaf


Bonte vliegenvanger

Heggenmus

Roodborst


Filmpje van de grote bonte specht


In de vogelhut: Johan, Everard en ik




1 opmerking:

Reacties