zondag 7 mei 2023

Lauwersmeer


De ochtend begint koud en nat. Ik ga om 6.10u kijken of ik de grote karekiet weer kan vinden. Die is echter slimmer dan ik en slaapt nog. Dus maar weer naar het huisje. De ochtend verloopt rustig en langzamerhand houdt het op met regenen. 's Middags heerlijk weer. Bij vogelkijkhut Jaap Deensgat is genoeg te zien. Rietgors, blauwborst en rietzanger zien we in het uitbundig groeiende riet. In de vogelkijkhut nestelen zwaluwen. Buiten jaagt de bruine kiekendief op de kuikens van kievit en gans. 's Avonds ga ik toch nog weer kijken of de grote karekiet er is. Eerst hoor ik geen enkel geluid. Geduld wordt beloond. Na een minuut of tien hoor ik het gezang. De grote karekiet heeft een plekje gevonden hoog op een tak.


rietgors

blauwborst

blauwborst

rietzanger

boerenzwaluw

kiekendief

Johan (R) en Peter

grote karekiet

Video grote karekiet



2 opmerkingen:

Reacties